Name:
Email Address:
No. Telefon :
Anda Berminat Untuk? : Turun Berat Badan
Tambah Berat Badan
Improve Kesihatan
Improve Kulit Muka
Kecergasan & Tenaga
Healthy Breakfast
Extra Income
Lokasi Anda?
Pernah menjadi Herbalife Distributor / Ahli?:

This form powered by Freedback

Saturday, November 28, 2009

+__+

Pada suatu hari, ketika sepasang suami isteri duduk makan. Diruang tamu, datang seorang pengemis berpakaian lusuh meminta belas kasihan mereka. ''Tolonglah Encik ,saya lapar ,sejak semalam tidak menjamah sesuap nasi.''Dengan muka bengis,si suami sambil menjeling isteri yang cantik terus menghalau dan menengking si pengemis itu . Dalam hatinya berkata ''Aku membina perniagaan hingga berjaya bukan untuk orang lain,tapi untuk diri dan keluargaku.'' Si isteri tidak dapat berbuat apa-apa dengan sikap suaminya walaupun dalam hatinya ada niat untuk bersedekah.

Beberapa tahun kemudian, perniagaan si suami jatuh muflis dan dia menjadi miskin. Dia terus menceraikan isterinya kerana tidak mahu isterinya turut menderita sepertinya. Setahun kemudian, isterinya yang masih cantik itu berkahwin pula dengan lelaki lain. Pada suatu hari, sedang si isteri dan suami barunya mengadap makanan, tiba-tiba seorang pengemis mengetuk pintu sambil meminta belas kasihan. Mendengar rayuan pengemis itu, si suami menyuruh isterinya menghidangkan sepinggan nasi berlaukkan seperti yang mereka makan. Setelah memberi sepinggan nasi kepada pengemis, si isteri menangkup muka sambil menangis.

Si isteri mengadu, si pengemis itu sebenarnya adalah bekas suaminya yang dulu pernah menengking seorang pengemis . Suami yang baru itu menjawab dengan tenang : ''Demi ALLAH ,akulah pengemis yang dihalau dan ditengking itu .

RASULULLAH S.A.W Bersabda: ''Sedekah itu dapat menutup 70ribu kejahatan''.

Anas Malik pula meriwayatkan bahawa NABI MUHAMMAD S.A.W ada bersabda yang bermaksud ; ''Barang siapa mempunyai harta, maka bersedekahlah dia dengan kekayaanmu. Barang siapa yang mempunyai ilmu, maka sedekahlah dengan ilmunya dan barang siapa yang mempunyai tenaga bersedekahlah dengan tenaganya''.

p/s: CERITA INI MEMBERI PENGAJARAN BAHAWA HIDUP KITA SEPERTI PUTARAN RODA DAN TIDAK SELALUNYA DI ATAS .ADA MASA DAN KETIKANYA KITA AKAN TURUN DAN KE BAWAH DAN NAIK SEMULA ATAU SEBALIKNYA .

Thursday, November 26, 2009

esok...


kali kedua berhari raya aidiladha tanpa papa+mama....baru jer siang td hntr mama ke KLIA, mama nk pg sudan, teman papa raya kt sane plak..sbb papa x dpt balik raya haji kali nih..sooo sad..dh la dlm kereta time nk hntr mama pg aport aku buat mama mrh+sedih+susah hati+frust...
ja tak berniat pun,cume bile mama sentuh hal yg ja xnk dgr tuh, suddenly ja jadi tersentak dan marah dan menangis...mama pun mmg gelar ja ratu air mata kan...tak kire la bile mase bile2 mama ckp ayat sensitif sket ape2 jerlah..wlaupon kt kedai mkn tgh mkn ns lemak pun ja bleh menangis..tsk tsk tsk. manje btol! baru jer brape minit berpisah dgn mama kt aport td...dh rase rinduuuu sgt nk dgr suara mama...dua hari lepas time mama tgh packing2 brg nk pegi sudan, ja dtg kt mama golek2 atas katil mama...mama trus mrh...lpas tuh bile ja ckp psl cuti ni ja tak dpt tgk mama slalu..mama trus ckp..mehla peluk mama nih..tgk muka mama puas2...tym tuh ja terharu sgt..trus ja baring2 lg atas cadar katil mama yg mama syggg sgt nk duduk tuh...wlpun ma mrh, tp ma biarkan jer ja golek2...ja syggg mama! tapi bile kte jln sama2 jer dlm kete ke, kt dapur ke, kt mane2 jer...kte slalu gado kn..sbb ja slalu degil nk dgr pendapat mama. isk isk isk.mmg keras kepale btol...ampunnnn ma!! hari raya aidiladha nih, ja mintak ampunnnn sgt!+___+. stop sini jer la dlu..teardrops on my keyboard~~~

Tuesday, November 17, 2009

today is 17november!!

holiday till 6december...wee~holiday mood puhleaaaseee!! ok..tarik balik. takde holiday nyer..
exam baru jer habis. dan exam sem kali nih la yg paling truk penah aku lalui..sbb soalan sume giler giler punyer lpastuh exam berderet-deret smpai aku telan panadol 2x sehari for 3days non-stop.err~~but, finally..habis jugak semua paper tuh aku jwb.haha....tggu jerlah result nnt. harap-harap semua pass! serammmmmmm weyh ckp psl resul.stop.ckp psl cuti nih plak...huhu.
fiza! come on! this time...u need to prove yourself to be a good daughter! tlg mama kemas-kemas rumah pindah brg, uruskan kad perkahwinan angah...jage hati mama ok!! gambatee nja-chan!
hari nih jer, dua kali ulang alik pegi Bangi...hm, sgt penat ok~ mama mmg sgt3 bersungguh menyiapkan rumah kesayangan dia tuh! but..honestly..decoration sgt chantekkkk ma! u did a great job..tp skrg mama tgh stress sbb passport n tiket flight ke sudan hilang..ja harap ma dpt settlekan cpat2. jgn tensi tensi...nnt darah tinggi~~wuu~~ ja kesian sgt tgk mama penat, ja pun nak tumpang penat mama..ja tak kisah+__+
cuti nih xdpt nk goyang-goyang kaki duk rumah jage bdn ke hape ke maen game ke fcbooking ke..bla3..sumer tuh pause jer dlu...skrg nih..fokus.fokus kat ape yg perlu disettlekan..rumah ku..oh rumahku...ha! ade satu crite...sedang aku mengemas-ngemas baju dlm almari..nmpkla baju ex-bf aku belikan tym tuh f4 beb!!..haha..skrg dia kt ukraine wat medic. dah putus pun ngan gf baru dia.. now of cuz la single..sape nk? pegila risik.wahahaha.aku xnk...kemas-kemas lagi...terjumpa plak gmbar akt tgh masak kt dapor tym tuh f3!! gemok wehh..gemok gler pakai tshirt pooh warne biru...eish..naseb baek sedar cepat2...Alhamdulillah..dah kurus=)
oklah, dah penat taip..see ya!

Tuesday, November 3, 2009

study! study!

haihs....kenapa lah subjek sem nih susahh bebenooo..........!!!
penat nak faham....Dr.Raj!! help me=(
dah faham...nak hafal lg? protoplast? tebalnyer!! aaahhh...cmno? cmno?!
EXAM EXAM! NAK EXAM NIH! KENE GUNAKAN SELURUH OTAK TAHAP HOKAGE!
tak sabar nk balik rumah tlg mama! i'm going back to KL on 16th of november! see you there ppl!~~ hugs and kisses..


*BIG SIGH!!!!*

DOAKAN SAYA....OH SESAPE YG BACER ENTRY NIH TLG DOAKAN SAYA DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN DAN JANGAN MALAS2....


Sunday, November 1, 2009

rindu dekat dia


This 2nd of November 2009-Hafiy: 5months old. Yippppieee!!
SANGAT
rindu dekat Hafiy...last jumpe pun, 2minggu yang lepas. itupun tak puas dukung peluk cium. hmmm, knapelah aku tak terfikir utk balik ke kerteh weekend baru nih. rindu dekat senyuman dia, nanges dia, gelagat dia. haihs.....hari tuh jogging kat tasek, tgk budak2 kecik, baby comel2 giler...huhu. baby sume comel...geram! balik tuh, trus meleleh air mata sbb rindu nk dukung Hafiy plak.
kadang-kadang, bile teringat kat dia, mesti teringat tangisan pertama Hafiy yg aku dgr tym kat hospital, tym tuh dia baru jer lahir, duk dlm incubator...alaaa...sayunyer hati lihat hafiy baru je lahir melihat dunia... rezeki Allah SWT kepada kami sekeluarga. trime kasih sgt2..i'm happy for u kakyung..finally, doa Kakyung dimakbulkan.
satu perkara lagi yg aku slalu teringat...bile mlm jer, Hafiy slalu nanges sbb colic.alahai hafiyku syg...time tuh penatnyer tak terkata...tido tak cukup nak jage kamu.. nyenyak pun tak juga. Alhamdulillah, skrg semuanya okay..insya'Allah. Untuk hafiy, TERIMA KASIH sbb bagi Cik Nja pengajaran dan pengalaman yg paling berharga dan manis..my love to you..and your mum will remain for eternity~~